hesterbest

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

kort utvädering.

Av sofie julia - 23 januari 2012 20:30

En kortis om passet.

Blev att jag skrittade ut på en grusväg,för i  paddocken var det massor med vattenpölar.


Fokuset låg på formen. Försöka få honom rund.

Började med att skritta fram med långa tyglar i ca 10 min sedan kortade jag upp dem och gjorde skänkelvikningar fram och tillbaka och böja åt båda hållen.

Han var väldigt pigg så efter en stund tog jag lite trav bara för att han skulle få ut lite energi.

Efter det gick det lite bättre och han kom ner och jag kunde börja jobba och han var rund och hade ett runt och fint steg desutom en väldigt bra framåtbjudning.


Så jag var nöjd och dem sista 5 minuterna med korta tyglar gick jätte bra!

Zack är inte den lättaste hästen om man säger så.

På ridlägret för 2 år sedan var han jätte fin men sedan blev ägaren mamma och hon hann inte rida ordentligt

så nu är det bara att jobba upp allt igen, men det ska nog gå bra om vi inte träffar på fler konstigheter.


/Sofie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie julia - 10 mars 2012 22:35

      Så sjukt söt. <3   /S 

Av sofie julia - 21 februari 2012 21:02

Ovido - Quiz & Flashcards