hesterbest

Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Zammi <3 1

Av sofie julia - 14 november 2011 20:00

Hejsan.

Nu kommer Zammi historian upp.


Jag hade en medryttarhäst som hette Nicole och hon var räät ofta "skadad" eller hon hade rättare sagt ofta ont i ryggen eller benen. Så med Jenny så bästämde vi att jag skulle sluta på henne och börja på Zammi som stog i samma stall.

Jag började att ha henne två dagar i veckan men efterhand så blev det mer ibland hade jag henne upp mot 5dagar, vilket inte jag tackar nej till ;).

Men Matilda som ägde henne hade tröttnat lite på ridning och orkade inte ha häst.

Så när jag var i Österrike på sportlovet hade mamma pratat med Matilda och då sa Matilda att vill ni ha så får ni Zammi annars försvinner hon.

Jag fick reda på det när jag kom hem och blev jätte ledsen men jag kunde inte göra något.

Matilda ville verkligen inte ha kvar Zammi och jag kunde inte ha henne, hade inte råd och ingen plats osv.

Zammi hade lagt ute på annons länge (vilket inte jag viste om)  men ingen ville köpa henne :/.


Så den 31 februari åkte jag med Matilda till stallet och sa hejdå, red borstade och pysslade om henne.

När vi skulle lämna stallet när jag aldrig mer skulle se zammi så frågade Matilda om jag ville säga hejdå själv inne i boxen med henne men jag klarade inte det. Jag grät och grät, fy vad jobbigt det var. Den värsta dagen i mitt liv!

Jag kollade på Zammi och gick fort ut från stallet med gråt, jag klarade inte det!

Den 1 mars 2011 försvann hon! Min pärla, världens bästa häst! <3

Jag gråter än idag när jag tänker på henne eller ser bilder, jag önska att jag kunde ta henne men det gick verkligen inte :/.

Saknaden är stor och jag kommer aldrig glömma henne. Hon var så mycket i mitt liv, jag glömmer aldrig vissa pass!

Eller när vi bara mös i stallet<3. Ingen kommer kunna ta din plats!


Spejder Skate "Zammi"  1996-04-23 till 2011-03-01 <3

I ett halv år var hon "min" <3


                    



Fler bilder kommer!


/Sofie


 
 
julia

julia

15 november 2011 15:07

naaaw man blir ju helt rörd :( <3
fårstår att saknaden är stor :(
men du ska veta att jag finns gmn o kommer alltid att finnas där för dig<3 ´vad som än händer kommer jag att vara din bästa vän<3

http://hesterbest.bloggplatsens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie julia - 10 mars 2012 22:35

      Så sjukt söt. <3   /S 

Av sofie julia - 21 februari 2012 21:02

Ovido - Quiz & Flashcards