hesterbest

Alla inlägg under november 2011

Av sofie julia - 7 november 2011 15:06

hej hej!

har precis kommit hem från skolan och har hunnit göra nudlar :D de va skit länge sen jag åt de så man har glömt hur gått de e men iför sig är de ganska onyttigt :/ men jaja någon gång får man unna sig de right?


jaja ska bara äta upp sen smälta maten lite sen ska jag göra lite zumba / arobic :)

så ni får ha de så bra btw första dagen i skolan idag buhu va tråkigt hur ska jag orka :( tur att man har kuliga klasskompisar annars vet jag inte hur man hade klarat sig :O

 

såhär känner jag inför skolan!!!  

//julia

Av sofie julia - 6 november 2011 20:33

ja ni vet redan vad som har hänt om ni har läst sofies inlägg.

Men usch vad hemskt !!! HÄR kan ni se hur de såg ut när hickstead trillade ihop!!

 

//julia

Av sofie julia - 6 november 2011 18:32

Hej.

Kollade på världscupen på tv och uchh..

Världens bästa häst dog, bara fall ihop när Eric red ut efter att han hoppat, fy!

Tävlingen uteslutades och dem höll en tyst minut för Hickstead.


R.I.P Hickstead. <3


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Till något helt annat.

uppdateringen denna vecka kommer nog inte bli den bästa känner jag.

Skolan börjar igen och nu ska jag vekligen komma igång med träningen också läxa förstås.

Är så sjukt otaggad så det räcker för två.

Att ha en vecka lov till hade verkligen inte skadat alls.


Men ni hoppas jag är mer taggad om man kan vara taggat till skolan(?).


/Sofie

Av sofie julia - 6 november 2011 00:09

hej hej!

nu har jag precis sett paranormal activity 1 ohhh herregud va läskig jag har värsta paniken nu så fort jag hör något ljud får jag panik :O

så jäkla läskig de va lite dryg i början men sen i slutet herrejävlar va läskig!!!!

usch jag säger bara de vill ni bli uppskrämda så ska ni se den!!!


 

//julia

Av sofie julia - 5 november 2011 01:51

Hej.'


Olivia kom hem till mig vid 6 ungefär och då chillade vi bara lite, sedan lagade vi tacos!

Käkade och shiiiet va mätt man blev, hahha.

Efter det drog vi till hemmakväll och köpte lite godis och på vägen hem fick vi me oss Julia på (o)köpet.

Kom hem och käkade popcorn, godis, chips och en massa jävla annat kollade lite på film.


Nu sitter vi och har lite sådär halft kul och flummiga, Julia stickar..... olivia filmar och snackar gojs och jag är duktig och skriver..


Aja nu ska jag hänga lite med dem andra, tja.


/Sofie

Av sofie julia - 4 november 2011 19:05

hej hej!

idag är de en riktig myskväll med familjen skulle kanske till sofie men de verkar inte bli av men om hon messar drar jag nog dit ;)


men annars får de bli en mysigkväll med familjen. Det var längesedan :O


men ja de gör rätt ont att skriva med mitt finger. försöker att inte använda de men ibland glömmer man o då gör de ont an jag säga :(

och sen vet jag inte riktigt vad jag ska skriva heller de e drf de inte är så långa elr många inlägg ^^ men ja ni får ha de skit bra :)

           

//julia

Av sofie julia - 4 november 2011 18:45

Igår såg det ur såhär hos mig! MYYS!


       



Sorry för icke så bra bilder.



/Sofie

Av sofie julia - 4 november 2011 16:30

Anna

Fredag 4 nov 11:56

1. Vad är ni mest för ? = hopp eller dressyr ?  Hopp! :)
2. Favorit stil på musik. ? Jag lyssnar på det mesta, men radio musik från NRJ! om man kan ha den musik stilen? ;)
3. Favorti hästar top 3 ?  Som lever: Zuliu, Tabu och Nema. Och dom som springer på ängarna: Humlan, Zammi och Floor.
4. favorit färg på hästar? Svart eller fux!
5. hur länge har ni ridit? 7 år fast bara seriöst i ca 5 år kanske?.
6. glass / godis? Godis.
7. vilket djur vill du helst va? Hmm, hund. Det verkar rätt chill...
8. Favorit smiles tex, :), :D, :( ?   :)
9. Favorit namn ( häst/människa ) Lina eller Emma och kill, Elias och häst Något långt och fint :).
10. Gillar ni mest för häst ras? Araber är väldigt fina!
11. ska de va kat, b, c, d ? eller häst ? d eller häst. Är för lång för dem andra :(.
12. Vilken färg tycker ni sadel o träns ska va till en svart häst, eller en skimmel? Svart eller  mörk brun.
13. Favorit bloggar top 5.? www.teamsl.se www.Kenzas.se www.dressyrmupparna.se www.sabinafredriksson.devot.se www.evelinablomqvist.blogg.se Sedan en extra www.Nellieberntsson.se
14. Gillar ni problem hästar?, eller ska allt va perfekt ?  Problem och problem, dom ska vara lite busiga men inte jobbiga så mitt i mellan. För det är ju bra om hästen kan behärska sig på banan sedan när man rider ut och så kan den ju busa lite :).
15. Är ni noga innom ridningen, tex. Plockar upp efter vad ända liten sak, eller kan ni chilla o tänka någon annan tar den ? När jag red själv på ssrf så plockade jag upp när jag hade ridit men på mcr på lektioner är det ju ridlärarna som plockar (Y).
16. om ni fått veta att er favorit häst va till salu, skulle ni kämpat för att få köpa den.Eller gett upp hoppet ? Jag har kämpat en gång, och skulle kämpa men jag vet endå att längst inne att jag aldrig kommer få den...
17. Vad föredrar ni , morötter, eller äplen? ( till hästarna ) Morötter!
18. Vill ni alltid ha de finaste märkesridbyxorna, kl mössor, kl västar. Så att ni får uppmärksamhet, eller kvittar de om de bara är bra kvalite.?  Det kvittar men det är ju kul att ha något märke och fina saker också!
19. Gillar ni o pyssla med era hästar hur mkt som helst?  ibland om man har den tiden och om hästen står stilla och bara myser så kan man nästan stå hur länge som helst!
20. Mat / efterrätt ? Efterrätt.
21. färgglad häst/matchande häst? MAtchande
22. Vill ni att en häst ska va helfärgad, eller typ vita strumpor med bläs? spelar ingen roll :)
23. har ni rid stövlar. Eller ridskor? ( kängor då )`? Stövlar.
24. Favorit affärer ? tex, hm , gina, bik bok? Hm måste jag nog säga då.
25. Föredrar ni rida inne elle ute? Lite blandat men ute.
26. Föredrar ni spilta eller box?  BOX!!
27. Gillar ni sommar eller vinter mest? Sommar!

 28. vad har ni för mobiler? Htc.
29. e ni tsm me någon? Nej.
30!!!! Ha en bra dag <3 Tack detsamma!

 

Tack för frågorna! :)

http://hesttjejerna.bloggplatsen.se

Ovido - Quiz & Flashcards