hesterbest

Alla inlägg under november 2011

Av sofie julia - 16 november 2011 20:58

hej hej har precis komit hem frå ridningen o sitter o äter :)


men herregud lektionen idag var kaaaoooos bestämde mig för att rida fast jag har brutit fingret :P

men de var inte en särskilt bra ide öfr nu har jag ooooonnnntttt!!!! :(


jaja började med att jag fick MYNTA :DDDDDD och jag blev såklart skit glad.

men när vi precis har börjat rida märker jag att något är fel hon börjar tramsa o vägrar att gå ut på spåret :O

och detta är då när vi skrittar fram.Jag försöker ju såklart få ut henne men sen känner jag att hon börjar sjunka ihop och hela hon trillar ihop jag hinner iallafall hoppa av men de va jäkligt nära att jag inte fick ut foten ur stigbygeln!

men fyy jag blev jätte rädd men har hört att hon har gjort så innan men jag blev inte skadad o inte hon heller :)


vår vikarie tränare fick upp henne och skrittar runt lite med henne sen lägger hon sig ner igen. Mynta får gå ner i stallet och dom gör iordning en annan häst till mig nämligen wera.


gick bra i början tills galloppen då hon börjar tramsa som fan ochhhh aaaaahhh de gick verkligen inte såå jäkla seg sen när vi bytar varv funkar de fortfarande inte hon vill inte ens komma upp i trav när vi e på volten -.-


men så plötsligt får Jack (koooonn som jag hatar) har får damp och slänger av sin ryttare och börjar skena från ingenstans han springer runt o sparkar bak ut och de va nära att han fick med sig wera i sitt sken men jag han stoppa henne men jag kände verkligen hur hon ville kuta iväg och fy fan drog till med mitt finger så jag fick skiiiit ont!!!!!

men jaja tillslut när dom fångar in jack så börjar vi trava lite smått igen och då springer maggan (en liten b ponny)

åt sidan så hennes ryttare flyger av -.-


men ja så så var den lektionen sen när vi skulle trava av ville inte wera de och vääääggrrraaaadddeee komma upp i trav i den där jäkla volten -.- men sen när vi gick ut på fyrkanten gick de bra ;)


men ja så de va de man var ganska svettig sen :O

     

lite gammla bilder på wera

 

älsklingen mynta föresten glömde säga hon har antagligen kolik de är drf hon gör så asså att hon har ont i magen :(

 

hittade även en ful bild på mig o kossan jack !!!

bara så ni vet vilka jag snackar om ;)

//julia

Av sofie julia - 16 november 2011 19:30

                       


Fick bli en raket på köpet ;).


/Sofie

Av sofie julia - 16 november 2011 16:00

               



/Sofie

Av sofie julia - 15 november 2011 20:00

Hej, som ni kanske redan sätt så blir det mest bilder för min del på bloggen.

Orkar inte skriva och har no idea på att skriva något, så bilder får ersätta det ;).

Men Julia bloggar som vanligt och det kanske kommer upp något skriftligt inlägg från min del också men det lär ni se!

Hoppas det är ok :).




/Sofie

Av sofie julia - 15 november 2011 15:45

Hejsan!

Längtan till jul är obeskrivlig just nu!

Vill ha jul nu och här.


Julmust, pepparkaker, snö, apelsin, ljus, julgran, saffran, glögg, jul musik, paket, önskelista, släkt är bara något som julen innehåller, LOOVVEE <3


Julen är världens bäst höjdpunkt på året! ;).

Synd bara att jag inte har någon häst jag kan rid på dem snötäckta fälten på i år..


              


/Sofie

Av sofie julia - 15 november 2011 14:53

hola a todos :)

har typ precis komit hem from school och har hunnit äta lite :)


men ska snart iväg igen ska gå ut me nåra kompisar :)<3


anyway mår mkt bättre idag så de e ju nice :D

 

aah saknar sommaren men längtar faktiskt lite till julen och snön :)

//julia<3

Av sofie julia - 15 november 2011 12:00

         

 
Av sofie julia - 14 november 2011 20:00

Hejsan.

Nu kommer Zammi historian upp.


Jag hade en medryttarhäst som hette Nicole och hon var räät ofta "skadad" eller hon hade rättare sagt ofta ont i ryggen eller benen. Så med Jenny så bästämde vi att jag skulle sluta på henne och börja på Zammi som stog i samma stall.

Jag började att ha henne två dagar i veckan men efterhand så blev det mer ibland hade jag henne upp mot 5dagar, vilket inte jag tackar nej till ;).

Men Matilda som ägde henne hade tröttnat lite på ridning och orkade inte ha häst.

Så när jag var i Österrike på sportlovet hade mamma pratat med Matilda och då sa Matilda att vill ni ha så får ni Zammi annars försvinner hon.

Jag fick reda på det när jag kom hem och blev jätte ledsen men jag kunde inte göra något.

Matilda ville verkligen inte ha kvar Zammi och jag kunde inte ha henne, hade inte råd och ingen plats osv.

Zammi hade lagt ute på annons länge (vilket inte jag viste om)  men ingen ville köpa henne :/.


Så den 31 februari åkte jag med Matilda till stallet och sa hejdå, red borstade och pysslade om henne.

När vi skulle lämna stallet när jag aldrig mer skulle se zammi så frågade Matilda om jag ville säga hejdå själv inne i boxen med henne men jag klarade inte det. Jag grät och grät, fy vad jobbigt det var. Den värsta dagen i mitt liv!

Jag kollade på Zammi och gick fort ut från stallet med gråt, jag klarade inte det!

Den 1 mars 2011 försvann hon! Min pärla, världens bästa häst! <3

Jag gråter än idag när jag tänker på henne eller ser bilder, jag önska att jag kunde ta henne men det gick verkligen inte :/.

Saknaden är stor och jag kommer aldrig glömma henne. Hon var så mycket i mitt liv, jag glömmer aldrig vissa pass!

Eller när vi bara mös i stallet<3. Ingen kommer kunna ta din plats!


Spejder Skate "Zammi"  1996-04-23 till 2011-03-01 <3

I ett halv år var hon "min" <3


                    



Fler bilder kommer!


/Sofie


Ovido - Quiz & Flashcards