hesterbest

Alla inlägg under november 2011

Av sofie julia - 12 november 2011 20:00

här blir den lite roligare :D

här kommer mina favorit låtar som jag lanar just nu :D

cheers (drink to that) - rihanna

im sexy and i know it - LMFAO

game - pot of gold ft.chris brown <3

how to love - lil wayne <33



lose control - keri hilson ft. nelly

domino-jessie j ft.katy perry

with ur love-cher Lloyd ft.mike posner

bruno mars - it will rain  <33


över grymma <333





Av sofie julia - 12 november 2011 16:00

hej hej!

nu har jag suttit o läst bloggar i säkert en timme har nog läst alla tror faktiskt inte jag har glömt någon!

är ni också såna som har massa bloggar o hinner läsa alla elr kollar ni typ bara bilderna elr så???


för jag läser i pricip alla inlägg annars fattar jag inte meningen ;)


aja hur många bloggar läser ni ungefär?? kul om ni svarar


dessa är dom jag läser.

www.teamsl.se

www.dressyrmupparna.se

www.nellieberntsson.se

www.miixx.se

www.kenzas.se

www.hesttjejerna.bloggplatsen.se

www.hoppower.bloggplatsen.se

www.jazzu.blogg.se

www.amandarosenberg.devote.se


jaja kommer inte på alla hehe. vissa här läser jag mer o vissa mindre ;)

//julia








Av sofie julia - 12 november 2011 14:00

hej hej nu kör jag fortsättnig av 6. alla hästar i stallet.

och då skrev jag ju om dom jag hade ridit istället ;)


då tar jag zeb han är jätte duktig har bara ridit han en gång men gillade hans galopp <3

 


Jack har vi usch honom gillar jag inte han e en kooooo ne men han

liksom har så jäkla långa hals så man sitter helt cp på han,han är seg

jobbig.men jag har faktiskt aldrig galoperat han så om jag får de kanske

jag ändrar mig ;)

HITTAR INGEN BILD :(


nema har jag ridit en gång.hon är sjukt skumpig men var duktig i galoppen :)

 

sorry de e ända bilden :(


sen har jag nog inte ridit på fler :O

//julia


Av sofie julia - 12 november 2011 12:11

hej hej!

idag ska jag typ vara med sofisen!!!

var med henne igår också o då var hon förkyld ooch har antagligen smittat för nu är jag också förkyld :(

aja de va de för nuet <3

bjuder på nåra bilder bara för de blev så kort inlägg :P

       

//julia<3

Av sofie julia - 11 november 2011 19:37

hej hej!

sorry att jag inte har gjort nåt inlägg men har inte hunnit.

tänkte bomba med inlägg igår men nej då var vi tvungna att rönka mitt finger :(


vi slutade kl 15:50 sen skulle jag vara hos vårdcentralen klockan 16:00 så kollade dom på mitt finger och sen beställde dom tid till rönken. Hem och äta snabbt sen klockan 18.00 skulle vi vara där så rönkade dom fingret och efter en stund när dom hade tittat o så så skickades jag upp till akuten.. visste inte vad de var med mitt finger de fick jag inte reda på dom sa bara att jag skulle upp till akuten.. så jag anade kanske en spricka men nej då får jag reda på att jag har brutit de:OOO vilket jag inte hade anat!!! hehe jag som red i onsdags;)


men jaja sen fick vi vänta där i typ 2 timmar tills vi fick hjälp. och då rönkade dom de och såg att de va lite snett så jag fick 2 sprutor som skulle bedöva.Så jag kände ingenting och då såg jag bara att hon tog i allt vad hon hade och knäckte tillbaka de :O fy fan va läskigt de va vrf kollade jag :S


men anyway sen satte hon en skena och ett bandage så nu har jag ett tjockt finger som är inlindat i allt möjligt hehe ;) så jag ska ha de så i några dagar sen skulle jag bli kallad igen och då vet jag inte vad dom gör.


aja va hemma igen klockan 22:30 när jag hade rönkat en gång till o sånt men ja sen va jag trött o la mig direkt snacka om segt!!!!


 

så här såg de ut dagen då de hände :O 

Av sofie julia - 10 november 2011 21:15

Halloj!

Red Iris idag och vi hoppade någon liten bana.

iris var riktigt fin förutom att hon är skänkeldöv, haha.

Hon hoppade som en pärla och det gick mycket bättre än förra, tur det ;).

Chris credade även mig för jag hade en bra hopphand(?) idag, haha.


Imorgon ska jag vara med Julia så uppdateringen kommer nog vara rätt död imorgon, eller inte?

men det får ni se imorgon.


/Sofie

Av sofie julia - 10 november 2011 13:30



I heard that you settled down
 That you found a girl and you're married now.
 I heard that your dreams came true.
 Guess she gave you things I didn't give to you.
 
Old friend, why are you so shy?
 Ain't like you to hold back or hide from the light.
 
I hate to turn up out of the blue uninvited
 But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
 I had hoped you'd see my face and that you'd be reminded
 That for me it isn't over.
 
Never mind, I'll find someone like you
 I wish nothing but the best for you too
 Don't forget me, I beg
 I remember you said,
 "Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,
 Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,"
 Yeah.
 
You know how the time flies
 Only yesterday was the time of our lives
 We were born and raised
 In a summer haze
 Bound by the surprise of our glory days
 
I hate to turn up out of the blue uninvited
 But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
 I had hoped you'd see my face and that you'd be reminded
 That for me it isn't over.
 
Never mind, I'll find someone like you
 I wish nothing but the best for you too
 Don't forget me, I beg
 I remember you said,
 "Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."
 
Nothing compares
 No worries or cares
 Regrets and mistakes
 They are memories made.
 Who would have known how bittersweet this would taste?
 
Never mind, I'll find someone like you
 I wish nothing but the best for you
 Don't forget me, I beg
 I remember you said,
 "Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."
 
Never mind, I'll find someone like you
 I wish nothing but the best for you too
 Don't forget me, I beg
 I remember you said,
 "Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,
 Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Varsegod och sjung med ;).


Bra låt, bra text, bra sångare = Bra låt!


/Sofie

Av sofie julia - 9 november 2011 21:37

hej hej!

kom hem från ridningen för en stund sen blev så jävla sur på teorin : @ skulle igentligen ha haft mynta men sen bara för att anna i min grupp inte vågade hoppa popeye så hade dom bytat mig o henne så jag fick popeye o hon mynta :@ riktigt taskigt o min ridlärere vet hur mycket jag vill ha mynta så jag fattar inte hur han kunde göra så!!!!!


men jaja som sagt hade jag då popeye och vi hoppade. han gillar inte att hoppa :/ men de gick sjukt bra :D vi hoppade en kombination med 2 hinder på kanske 20-30 cm ;)

först i traven gick de sådär ibland bara stannade han elr sprang åt sidan men när han hoppade var han duktig<3

sen så fick man prova i galopp och då gjorde jag de o de gick skit bra trodde faktiskt att han skulle stanna men nej han hoppade<3

2ggr gjorde vi de i galopp och jag är fan stolt att jag fick upp han i galopp för han e rätt seg haha xD <3


ne men så jag är riktigt glad för att de gick så pass bra<3

     

gammla bilder men han inte ta nya :/ //julia<3

så vem vet kanske börjar popeye bli en liten favorit gillar ju att ha lite o jobba me hehe;)


Ovido - Quiz & Flashcards