hesterbest

Alla inlägg under november 2011

Av sofie julia - 4 november 2011 11:58

hej hej!

här kommer svaren på frågestunden.vet lite sent men bättre sent än aldrig ;) hihi^^


AmandaQuist

vilka av era tjejkompisar gillar ni mest av dom ni nämt i bloggen
Jóhanna,Lovisa,Olivia,Josefine,Emelie,Rebecka eller Madeleine ?


svar: asså jag gillar ju alla men den som jag kan lite på till 100% är olivia hon finns alltid där


olivia

shue ! till frågestunden :
1. top 5 snyggast på skolan :p
2. favorit plagg ?
3. vad inspererar dej i ridningen ?;p
4. vad föredrar du , singel elr förhållande .. motivera ! xP
5. hm / gina tricot

så varsågod :DD


svar:

1. 1.ludiv i 9an 2.emil i 9an 3.johannes i 9an 4.oliver i 8an 5.typ wd

2.ett par jeans från jc sen typ nåt linne ;)

3.fattar inte frågan...

4.asså båda 2 de e ju mysigt att vara i förhållande men de e nice att vara singel också för då kan man vara lite crazy ;)

5. Båda 2 ginas byxor lätt och H&Ms tröjor:)



Maja

1.Top 5 snyggaste killarna i era klasser (ni måste svara och inte vara ''vetinte'')
2.vem är roligast i era klasser top3
3. vem har sagt det snällaste till er på skolan den senaste veckan och vad sa hon/han?
Hoppas att ni svarar bar och inte bara 'jag vet inte'


svar:

1. ahhh varför alltid denna frågan men aja :/ 1.typ emil 2. erik N 3.jens 4.jonathan w 5.felipe typ ^^

2. av killarna e de typ erik H han e min gayfriend^^ ne men om flesta e roliga :D sen av tjejerna e typ alla roliga :)

3.har inte varit i skolan ;) men jag hade nog inte komit íhåg sorry :/ så jag måste säga vet inte :(


Rebecka

Säger ni "Kex" eller "Shex"?

svar: jag säger shex för de e kingit man säger inte kex ?!?


Anna

1. Vad är ni mest för ? = hopp eller dressyr ? är ju inte så duktig så vi har ju inte börjat gå ner i form o sånt och jag har hoppat 1 gång men hoppning verkar roligast ;)
2. Favorit stil på musik. ? jadu de e väldigt blandat :)
3. Favorti hästar top 3 ?1.MYNTA 2.typ domino 3.typ nej vet faktiskt inte 
4. favorit färg på hästar? röd fux elr brun fast älskar sånna skimlar med typ svart prickiga ben och grå/svart man (vet ej vad dom heter)
5. hur länge har ni ridit?snart 1 år tror jag :)
6. glass / godis?godis såklart ;)
7. vilket djur vill du helst va? en apa för dom e ju lite som vi :P
8. Favorit smiles tex, :), :D, :( ja jag gör ju den här ";)" väldigt ofta så jag tar den hihi^^
9. Favorit namn ( häst/människa )på människa är de emilia :) på häst vet jag inte
10. Gillar ni mest för häst ras? har ingen speciel älsklings ras.
11. ska de va kat, b, c, d ? eller häst ?C gillar jag mest :)
12. Vilken färg tycker ni sadel o träns ska va till en svart häst, eller en skimmel?till svart häst vet jag inte riktigt vad som blir snyggt men typ mörkbrunt, sen till skimmel passar typ både svart,ljusbrunt o mörkbrunt.
13. Favorit bloggar top 5.? har ingen speciel rankning men 5 st jag läser är teamSL.se, nellieberntsson.se, kenzas.se, dressyrmupparna.se och MIXX.se sen läser jag ju mina kompisars bloggar o sånt ;)
14. Gillar ni problem hästar?, eller ska allt va perfekt ?asså de får inte vara för mkt problem med dom men de är ju kul me lite utmaning så man får jobba lite :)
15. Är ni noga innom ridningen, tex. Plockar upp efter vad ända liten sak, eller kan ni chilla o tänka någon annan tar den ? jag gör nog båda 2 hehe ^^
16. om ni fått veta att er favorit häst va till salu, skulle ni kämpat för att få köpa den.Eller gett upp hoppet ?jag hade nog gett upp hoppet eftersom jag inte är specielt bra så jag skulle nog inte kunna ta hand om en egen häst :(
17. Vad föredrar ni , morötter, eller äplen? ( till hästarna ) moröter för jag har hört att för många äpplen är inte bra :/
18. Vill ni alltid ha de finaste märkesridbyxorna, kl mössor, kl västar. Så att ni får uppmärksamhet, eller kvittar de om de bara är bra kvalite.?jag bryr mig inte så mkt om märken.
19. Gillar ni o pyssla med era hästar hur mkt som helst? ja de kan vara mysigt när man har mkt tid :)
20. Mat / efterrätt ? efterrätt :D
21. färgglad häst/matchande häst?matchande:D
22. Vill ni att en häst ska va helfärgad, eller typ vita strumpor med bläs? spelar ingen roll.
23. har ni rid stövlar. Eller ridskor? ( kängor då )`jag har ridskor.
24. Favorit affärer ? tex, hm , gina, bik bok? H&M och gina
25. Föredrar ni rida inne elle ute? båda två.
26. Föredrar ni spilta eller box?lätt box!!!
27. Gillar ni sommar eller vinter mest?sommar!!
28. vad har ni för mobiler? xperia :(
29. e ni tsm me någon? nepp ;)
30!!!! Ha en bra dag dsm :D

 

hoppas ni blev nöjda med svaren :D //julia


 

Av sofie julia - 3 november 2011 22:40

Hejsan,

Hoppade idag och det gick väl hyfsat.

Iris har blivit helt skänkeldöv, synd för hon är en väldigt fin häst!

Men det gick bra att hoppa förutom att hon inte gick fram för skänkeln (fast jag hade sporrar)?!



Men idag har jag inte gjort något annat förutom att då varit i stallet och ridit.

Imorgon händer inte heller så mycket mer än att Olivia och kanske Julia kommer hit också käkar vi tacos och myser med kanske en bra film, men vem vet vad som händer.

Det får ni reda på imorgon ;).


/Sofie


Av sofie julia - 3 november 2011 19:21

hej hej allihopa!!!

sorry att jag inte skrivit här men jag har inte haft tid elr ork -.-

men iallafall i tisdags åkte jag upp hit till sölvesborg (blekinge) sen på onsdagen åkte jag o mi kusin anna på miniridläger ;)

jag fick en häst som hette alf :) men första lektionen så när vi skulle komma upp i galopp så snubblar han och de ända jag kommer ihåg är att jag ser hans huvud liksom åka ner i marken :O och jag flyger fram över hans huvud och gör en volt och jag vet inte hur jag landar men jag skadar mig inte mer än långfingret på vänstra handen för jag måste blivit trampad :O för de svullnade upp rejält de är fortfarande svullet men idag har jag iallafall varit hos en läkare som tittade på de och hon lindade in de med acolsprit (stavning)

så jag skulle ha de så till imorgon och om inte svullnaden hade gott över ska jag antagligen in o rönka :/


men jaja imorgon ska jag iallafall hem sen e de ju snart skola buhu :( jag måste plugga har spanska prov på fredag :O på 3 kapitel!!!


men nu måste jag dra //julia



Av sofie julia - 2 november 2011 22:23

Hej, nu måste jag tyvär förlåta för dålig uppdatering igen..

Aja hade tänkt att spela sims men har aldrig spelat det på denna datan så måste sätta in alla skivorna och allt sånt, seegt, varför inte bara ha en skiva?!?


Men igår red jag Zuliu red barbacka vilket inte är så smart.

Han sköt fram hela kroppen och jag gled på sidan och trillade av och jäklar vad ont det gjorde i svanskotan och i bakhuvudet...  Satte på sadeln sedan när vi skulle galoppera över bommer,  men det har nog aldrig gått så dåligt som den gången -_- vill ens inte prata om det, allt gick bara sådär fel..

Hoppas det går bättre på hoppningen nästa vecka.



Imorgon ska jag ju rida igen har antagligen Iris men uppdaterar er mer imorgon.


Ha det! /Sofie



PS.   Igår var det 8 månader sen Zammi försvann upp till trappalanda, och jag saknar dig så sjukt.

24 april 1996 - 1 mars 2011.

 


Någon dag ska jag skriva, lägga in bilder '& filmer om/på henne.

Helt underbar min tjej! <3

Jag vet att du alltid är vid mig och hjälper mig, men jag vill se dig få andas in din päls när jag är ledsen.

Du var hela min värd och jag älskar dig!

Av sofie julia - 1 november 2011 23:06

hej hej!
titta vad jag hittade på facebook hahaha döör så kul ;)


Alla barnen var oskuld utom Sofie för hennes pappa kunde inte låta bli......


hahahah naaw stackars sofie xD <333

//julia<3

Av sofie julia - 1 november 2011 18:11

hej hej!

Efter en och en halv timmes tågresa är jag nu hemma hos min kusin anna :D<33


men ja nu sitter vi här med våra datorer :)


men ja vi ska nog snart gå ner o äta något<3

men ni får ha de bra imorgon ska vi på miniridläger<3

så vi hörs //julia<3


Ovido - Quiz & Flashcards