hesterbest

Alla inlägg under oktober 2011

2

Av sofie julia - 25 oktober 2011 18:15

När och varför du började rida?


jag började rida för ungefär 1 år sen.

Igentligen har jag varit lite rädd för hästar eftersom jag har blivit sparkade och trillat av när jag var liten.

Men nu när jag va lite äldre började jag följa med sofie och olivia till razzel och nicole (deras förra sköt hästar som dom hade på samma stall)

och en dag så fick jag prova att rida på razzel och sen på nicole och fy fan va kul de såg ut och de va också riktigt kul jag tror att både olivia och sofie har video på de så om ni chatar tillräckligt lägger sofie säkert ut de för herregud va kul de ser ut XD


men ja sen årdnade sofie o hennes mamma lappar o så vilken grupp jag kunde testa i så gjorde jag de och har fortsatt sen dess.de har gått lite segt för mig :/ för jag gick om en grupp bara för jag ville ha samma ridlärare men de va de värt :)

men ja och jag rider då på MCR precis som sofie och olivia :)


de va de :)

//julia!!

Av sofie julia - 25 oktober 2011 16:55

hej hej!

sorry att jag inte har bloggat har inte haft tid men nu kör vi!
nu har jag precis tränat :) och har gjort upp ett tränings shema så nu får vi se om jag kommer följa de XD

men snart får jag väll läsa lite i en bok som ska vara klar om typ 2 vecor o jag e inte ens halvvägs och man vill ju inte läsa på höstlovet :(

föresten igår va jag med olivia och sofie hos sofie och vi hade skit kul och typ hade popcorn tävling o allt så filmade jag så vill ni se vår popcorn video?<3


men jag kommer inte på vad jag ska skriva mer så puss hej!  

hahaha naaw älskar den bilden på pella vi olivia gjorde hennes lugg som sån tant haha så jäkla gullig elr hur <333

//julia<3

Av sofie julia - 24 oktober 2011 15:30

6. Alla hästar i stallet.

Det finns ca 70 hästar i stallet och jag kan såklar inte (pallar inte) skriva alla.


Så jag skriver 7 ist.


7. En sak som inte får hända.

 

Det är mycket som inte får hända, men jag vill inte att fler av ''mina" hästar försvinner, det har varit till räckligt.

Sedan får ingen bli svårt skadad med hästar inblandade, uch.. :(


/Sofie


Av sofie julia - 24 oktober 2011 13:00

bild på din favorit häst!

     

//julia<3


Av sofie julia - 24 oktober 2011 12:45

1. En bild på favorithästen
2. När & varför jag började rida
3. Det här behöver jag träna mer på
4. Det här är jag bra på
5. Favoritbilder jag tagit
6. Alla hästar i stallet
7. En sak som aldrig får hända
8. Min största rädsla inom ridsporten
9. Någon du skulle vilja byta liv med för en dag, och varför?
10. 10 saker du inte visste om mig
11. En låt som påminner om en häst du älskar
12. Min favoritgren
13. Min högsta dröm
14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)
15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?
16. En bild som gör dig lycklig
17. Låtar som jag lyssnar på när jag är arg,ledsen och glad
18. En bild jag aldrig publicerat förut
19. Bild på min bästa vän och varför han/hon är det
20. Något jag vill göra
21. Någon jag vill träffa
22. Någon jag vill träffa igen
23. Hoppning eller dressyr?
24. Mitt motto
25. Någon jag träffar vardagligen
26. Hur mina vänner beskriver mig
27. Såhär vill jag att mitt liv ser ut om ca 20 år
28. Någon som älskar mig
29. Någon jag skulle riskera livet för
30. Mitt mål med ridning
 
kommer mest göra dessa på typ tidsinstälda eller när jag inte har något att skriva om ;)
//julia : )

Av sofie julia - 24 oktober 2011 12:00

         


Riktigt trevlig helg!


/Sofie

5

Av sofie julia - 23 oktober 2011 20:06

5. Favoritbilder jag tagit.

 

     


Kunde inte välja, jag älskar dom här bilderna. <3


/Sofie


Av sofie julia - 23 oktober 2011 19:18

hej hej!
har precis kollat på förra svsnittet av ponnyakuten på datan och om 10 min e de ponnyakuten igen :D


så ni får ha de skiit bra för jag kommer inte på något att skriva ;)

//julia<3

  

jag före skolfotot aaahhh jag längtar tills vi får dom vill ju se hur jag bleeev!!!


Ovido - Quiz & Flashcards