hesterbest

Alla inlägg under oktober 2011

4

Av sofie julia - 20 oktober 2011 15:00

4. Det här är jag bra på.

 

Hmm...

Jag har nog rätt bra sits i hoppning, och tänker mer hur och vad jag gör..


jag suuger verkligen på att berätta/skriva om vad jag är bra på, det är hemskt.

Det känns som man är typ bäst fast man är långt ifrån.

Så jag kan inte svara på denna frågan ordentligt men det som står där uppe är väl typ det.

Svårt att bedömma sig själv..

haha ;(..


/Sofie

Av sofie julia - 20 oktober 2011 13:30

hej hej!
har glömt att visa er lite nyiköpta saker ju!
jag va ju med sofie o olivia i stan nån dag hade inte så mkt penagar men de blev ett par byxor :)

  

här e dom :)

  

å ser dom ut

köpta på H&Ms barnavdelning 150kr ;)


sen va jag hos pappa så gick vi på sån outlet så köpte jag en vanlig T-shirt

    

kanske inte världens finaste men för 25kr tyckte jag den kunde få komm till min garderob ;)

//julia

Av sofie julia - 20 oktober 2011 12:30

Fet eller ful

Voltige eller gymkhana

Bocka eller stegra

Dra iväg eller tvärnita

Blond eller brunett

Kissie eller Kenza

Lat eller trög

Anonym kommentar eller dåligt tävlingsresultat

Haha eller hihi

Piff eller Puff

Stressad eller uttråkad

Ledsen eller arg

långt hår eller kort hår

Julia eller Dag-Otto

Vi failar eller våra hästar failar

Överkörd eller hängd

Party all night eller mocka skit all day

Dansa eller supa

Terräng eller voltige


cider eller öl

Pojkvän eller vän


Om ni vill kan ni kommentera något liknande det här som jag ska välja på

så lovar jag att ta med alla hur crazy det än är!

Men då vill jag ha minst fyra stycken olika!

Ni ska alltså kommentera "hund eller katt", precis som ovan ;).

HAHA... får se hur de blir.. ;)


/Sofie

Av sofie julia - 19 oktober 2011 20:51

Holla.

Sitter just nu och kollar på sanning & konsekvens.

Fastiskt ett riktigt bra program på 3 kl 20.

Kolla det ;)..

Efter detta börjar efterlyst vilket också är rätt bra.


Men iaf imorgon ska jag rida, hoppa med Zara i think.

Men uppdaterar när jag kommer hem.


          

Hon är fortfarande ung och är fortfarande inte 100% på att hoppa. :)


/Sofie



Av sofie julia - 19 oktober 2011 19:30

hej hej!

lovade ju er bilder på min walk in closet :D

här får ni

  

så ser de ut när man ska gå in ;)

  

sen kommer då på båda sidorna hänger de kläder här e kläningar och scarfsar o tjolar (stavning) haha ;)

sen kommer alla tjocketröjor :)

  

alla skor o lite skridskor o sånt ;)

  

och sen tröjor o byxor :)


japp har jag inte gjort ett bra jobb hehe;)

fast sen har jag en byrå också där jag har lite linnen o lite olika saker ;)

//julia

3.

Av sofie julia - 19 oktober 2011 18:00

3. Det här behöver jag träna mer på.


Igentligen behöver jag träna mer på allt.

Men mest sådär är blicken och sitsen, tror jag nog.

Jag har en tendens att alltid kolla ner när jag rider, vilket mina ridlärare tjatar på mig om och har alltid gjort.

Och min sits har blivit rätt hemsk den me, hehe.

Brukar bli kut ryggig och min handstälning är rätt hemsk.

Men annars är det inget mer, så "riktigt" ;).


/Sofie

Av sofie julia - 19 oktober 2011 15:45

hej hej!
jag hade ju fakesidecut för ett tag sen :)

tänkte berätta hur man gör de e skit lätt :)

1.gör en sid bena

2. får över så mkt hår som möjligt från den sidan du ska ha sidecuten på så att du inte har så mkt hår ;)

3. ta två klämmor och sätt upp de i en sidecut :)


svårare än så e de inte ;)


så här blev mitt resultat :)

               

ja typ så :)

//julia

Av sofie julia - 19 oktober 2011 14:59

Hej!

Nu är proven äntligen slut för den här veckan...

Tror bara det är ett till och det är svenska nästa vecka.

Sen hoppas jag vi inte får fler!


Igår på ridningen hade jag Zuliu<3 och det gick väl sådär..

Men han ville verkligen inte jobba igår!

Han drog iväg när det blev jobbigt så jag var tvungen att göra om allt varje gång.. ;/ Men han är endå bäst!<3

Men sedan när vi skulle ha kadrilj i slutet på lektionen gick det bättre och han kom ner och jobbade på :).

Så det gick väl hyfsat endå.. hehe ;).


Idag slutade alla på skolan kl 1 då det var brytdag idag, dock slutade vi 11.45 för vi hade lunch sedan men jag stax hem ist.

Skulle igentligen dra och kolla på fotbollsturneringen men då började det regna så jag stannade hemma ist ;) hihi.


 

/Sofie

Ovido - Quiz & Flashcards