hesterbest

Alla inlägg under oktober 2011

Av sofie julia - 19 oktober 2011 12:27

hej hej!

Nu är jag hemma igen, tog lite tid för jag bestämde mig för att äta på skolan ;)

men ja provet gick hyfsat lite mysko frågor o så men jaja inte världens viktigaste ämne så de får gå nu är de bara att vänta på resultatet också ;)


men ja nu ska jag plugga engelska och kanske lite matte också jag glömde att jag måste göra om en matte diagnos vi gjorde ;)

så nu blire JOBBA JOBBA JOBBA! har inte övat något på engelskan o vi har prov i de imorgon SMART julia jag gillar din planering :D


men ja här kommer dagens outfit och facelook som jag lovade :)

   

svart tröja: ullared  69kr tror jag

jeans: ginatricot  499kr

svarta klackar:skokanonen 299kr

  

och dagens mee :D

plattat hår

humör: ganska glad :)

trött/pigg:trött-.-

längtar:till ridningen :D

saknar:anna <3

vill ha: peeeengar!!! :D


hahah vet onödigt men skit samma ;)

puss på er //julia<3

Av sofie julia - 19 oktober 2011 10:04

hej hej!

strax ska jag dra till skolan vi ska först ha klassråd sen blire prov :O

satt uppe till 12 igår o plugga haha men jag känner att jag kan de hyfsat nu :)


men ja ni får önska mig lycka till :)

han me och ta lite dagens outfit bilder så dom får ni sen för jag hinner inte ladda upp nu ;) men puss hej //julia<3

 

sen ska ni ju får bilder på fake sidecuten också ;)

Av sofie julia - 18 oktober 2011 23:44

hej hej!

Som Sofie sa så kommer inte hon att vara så aktiv och jag säger också som henne detta måste vara en prov veck för Sofie har många prov denna veckan och jag me :(.Så ja de blir inte så mkt tid till datorn men om jag får någon lucka ska jag naturligtvis skriva här ;)


min vecka ser ut såhär

ONSDAG-prov i SO

TORSDAG-prov i engelska

FREDAG- läxförhör i spanska + biologi läxa :(

så ja de är fult upp men om ni undrar varför jag är uppe så sent nu så e de för att jag börjar halv 11 imorgon och slutar 20 i 12 ;) haha chill men ja jag börjar bli ganska trött nu så jag ska nog hoppa ner i min säng snart. Jag har pluggat hela kvällen!


men ja pusshej //julia

 

Av sofie julia - 18 oktober 2011 20:35

Tjooo på er!!


 

- Hahahahah, detta e då en Mongoooolid bild på majjj.

 Men nu tänkte jag gästblogga lite här, jag känner då Julia, ( min kusin ) fast Sofie verkar hur trevlig som heelst...


Julia är en underbar person! o de ska ni veta! 

Hon e vacker på alla sätt!

Hon är mitt lilla energipiller o jag älskar henne.

Hon kommer alltid att ha störst plats i mitt hjärta.

O Hon finns där för mig, o jag kommer alltid o finnas där för dig Julia !


- Älskar Julias o Sofies blogg ! den äger jue ! 


Så några tips :


- Följ den varje dag!

- Kolla in en gång i timmen, för de har bra upppisss.

- Skicka gärna en komentar, för de e dom värda.

- O en fråga om ni känner för de.


Vi lär oss mkt i denna bloggen, o dom bjuder mkt på sig. Då får vi bjuda tillbaka på de.


Men i alla fall som ni förstått denna bloggen är jätte bra så kolla den !


Här har ni min blogg, om ni e nyfikna på vem jag är (:


hesttjejerna.bloggplatsen.se      Aja ni får ha de så bra puusss!

2.

Av sofie julia - 17 oktober 2011 17:00

2. När & varför jag började rida.

 

Jag började rida när jag var 6 år ungefär.

När jag börjat i förskolan så var det en tje som heter Johanna som hade en gudmor som hade en liten gård som hette Kuminggården tror jag(?).

Där hade hon några shettisar som gick lite lektioner då och då.

Jag reed varje söndag och stannade alltid kvar med henne efter jag hade ridit för att få hjälpa till att få ta in hästarna och ge dom mat.

Kommer ihåg det som om det vore igår!

Det var verkligen en jätte fin gård där vi red ut i skogen när våra föräldrar ledde oss och jag och en annan tjej var bäst i gruppen så vi fick vara utan ledare. Haha..

Men sedan blev jag tyvär förstor för shettisarna och var tvungen att börja någon annstans. det var då jag började på Mcr. Där hade både min mormor och mamma ridit så det var ett rätt enkelt val.

Där började jag rida i torsdags gruppen.


Tack och lov att jag började rida och på så bra ställen! <3


Detta blev rätt långt men det var så det var och jag hade kunnat skriva såå mycket till men det avek jag rätt fort från eftersom någon förhoppningsvis skulle palla läsa... HAHA ;)..

/sofie

Av sofie julia - 17 oktober 2011 12:00

Hej!

Lika bra att jag nu talar om att uppdateringen på min sida kommer att vara kass tills på torsdag kväll tror jag..

Har prov både tisdag och onsdag + läxor..


Hoppas ni förstår men Julia håller er förhåppningsvis er uppdaterade om vad som händer i världen ;) Haha...


/Sofie

Av sofie julia - 16 oktober 2011 21:06

1. Bild på din favorit häst.

 

   Zammi! <3


Även fast inte hon finns längre kommer hon alltid att vara min favorit.<3

Jag älskar dig & saknar dig.<3


/Sofie

Av sofie julia - 16 oktober 2011 19:34

Hej, sorry för dålig uppdatering och för att inte frågestunden kom upp!!

Jag och Julia tänkte gör en svar på frågorna video, så gjorde vi en medans vi väntade på paizzan men så kunde man inte se den... Sen när vi kom hem till Julia gjorde vi en till men den blev failad och så glömde vi svara på någon fråga..

Så ni får vänta till jag och Julia kan göra en till..


Aja, igår var jag i stallet hela dagen. Först städade vi i stallet typ sågade ner träd och gjorde  det fint sedan åt vi lite thai mat, muums. Sedan drog jag och mamma hem och duschade sedan drog vi till stallet igen och hade en vinkväll där med ost, chips , godis osv. Riktigt mysgit och riktigt kul. Derför det inte blev uppdatrering igår.


Sedan idag har jag och pappa varit i köpenhamn och shoppat.

Vi visste inte vad vi skulle göra och så såg vi att ett köpcenter hade öppet idag där så vi drog dit.

Köpte en vinderjacka och en tröja!


Men ni får ha det bra, hejsvej

/Sofie


Ovido - Quiz & Flashcards