hesterbest

Alla inlägg under oktober 2011

Av sofie julia - 23 oktober 2011 15:54

Hejsan.

I morse när jag vaknade mådde jag inte så bra hade ont i huvudet och hade nog lite feber men nu är det bättre iaf.

Har kollat 3 avsnit av talang jakten och bara tatt det lungt.

Nu kollar jag kläder på http://chicy.se/shop/ , www.nelly.com  och några till ställen. Lite sugen på att shoppa jo men jo tack!

hosta upp några tusen till mig så är du bäst ;)..


Har även fått syn på ett par skor som jag då inte tyckte var snygga men nnu älskar!

Gee mig!

     


Synd att dom kostar 1695:-  ...:(


/Sofie

Av sofie julia - 23 oktober 2011 11:27

hej hej!

sorry för dålig uppdatering nu i helgen men som rubriken lyder har de varit i full gång ;)


fredag- var jag först i skolan sen stack jag olivia och sofie upp i stan ;) kommer bilder på de jag köppte senare<3 sen hem och äta sen iväg till sofie och olivia va där också :) så först sminkade vi varann och sen kollade vi på 2 filmer båda 2 blir filmtips vi såg först bad teatcher och sen jag saknar dig och herregud man grät fan hela tiden på jag saknar dig riktigt bra men men sorglig,ja sen sov vi där :)


lördag- vaknade jag hos sofie ;P så åt vi frukost sen skulle olivia till MCR (hon skulle rida) så sen tog jag o sofie bussen dit lite senare ;) sen efter de skulle vi me henne till razzel en häst som hon va medryttare på innan så hon skulle rida han igår och så va vi me o fotade och så blev en lång runda vi gick men med mångA fina bilder. bilderna kommer nog upp på hennes blogg med tiden ;) www.hoppower.bloggplatsen.se ja sen när vi kom hem duschade jag o sånt sen åt sen stack vi till olivia och såg film "hot chick" den va faktiskt riktigt rolig så den borde ni se ;)

ja sen stack jag hem och somnade :)


söndag- ja och idag ska jag ner till fältet vi har ett stort hund fält här! så min mormor kommer hit så att gustav (min hund) kan få springa o ha kul där som han brukade göra :) sen ska vi typ fika med henne sen blire hem o städa o göra läxa typ som en vanlig söndag-.-


men ja jag hoppas någon orkar läsa detta inlägget ;)

så hörs vi senare<3

  

//julia<3

Av sofie julia - 22 oktober 2011 12:33

Hej, just nu sitter jag och julia på bussen pc är påväg till stallet. vi ska spendera våran dag där flr det mesta. Men skulle bara vis att vi är vid liv och uppdaterar när vi har tid. puss

Av sofie julia - 21 oktober 2011 12:30

Hejsan, här får ni några av mina favoritlåtar just nu.

Om ni vill höra en jäkla bra spellista så sök på  sofietheone1 på youtube så kommer hela min spellista upp, hur nice? ;).

Men här kommer några.




Här är några bra låtar, finns så sjukt många bra!

Shut up and enjoy the music! ;)

Musik är så jävla bäst, vilket humör man än är på. Looove music! <3


/Sofie

Av sofie julia - 20 oktober 2011 19:40

Ridningen gick skit pnkt slut.. Haha när så illa var det inte men nästan ;).

Vi hoppade fram på ett hinder på en volt och jag och Sofia som hade Ragge (en väldigt stark häst"!) Var tillsammans han drog då såklart i väg och sedan hoppade han rätt in i väggen ? märklig häst det där.. Men iaf zara blir skit rädd och börjar galoppera och blev väldigt stirrig, så efter det var hon stirrig hela lektionen och sprang i väg efter varje hinder och hoppade runt och så...

Men förutom det var hon fin!


Nu är jag fede trött och det ända jag vill göra är att krypa ner i min varma och sköna säng och dra täcket över huvudet och sova. Ta det med en nypa salt ;) haha.

Ska iaf dra in i duschen ta en kopp varm choklad  och chilla sedan blir det dejt med kudden ;). Hihi.


By the way, det är helt ok att kommentera här nere om ni vill att jag/vi skriver något specielt/roligt.

Bloggens känns ut tråkad och med hjälp av er kan vi fixa det ;).

Vi skriver precis vad ni vill hur konstigt eller crazy det än är! :)..

Vi är pepp är ni?!


/Sofie

Av sofie julia - 20 oktober 2011 19:30

Hejsan.


Jag hissar

Evelina www.evelinablomqvist.blogg.se

Hennes blogg är riktigt bra och inget är direkt seriöst, hon är fett ball.

Jag känner inte henne men hon verkar cool, snäll och ha en massa att göra.

Eller iaf så skriver hon det i bloggen ;) haha.

Hennes häst är riktigt fin! och hon rider bra.


Så ALLA läs hennes blogg för det är den(?) hon värd! :)


/Sofie

Av sofie julia - 20 oktober 2011 17:47

hej hej!

igår hade jag en häst som heter Nema sofies favorit häst btw ;)

eller igentligen fick jag Jack som jag hatar han e värsta kon osså e han seg o ja han  e dryg så jag blev ju en aning sur :/.

sen funderade jag på om jag skulle byta med en annan tjej så att jag skulle få nema men jag bestämde mig för att inte göra de för dom sa att hon va skiiit skumpig och hon skenade ibland hon bockar o så.

och så klart blir den andra tjejen i min grupp som har nema jätte ledsen för hon blev rädd -.- så jag fick vara så snäll o byta :)

men jag är faktiskt glad att jag bytade för hon va faktiskt duktig men skiiiit skumpig va hon man kunde inte sitta ner i traven de gick bara inte :/


men efter som hon va lite så att hon va snabb i traven och drog upp o ner huvet hela tiden så ville jag igentligen inte galoppera men jag gjorde de ändå och de gick bra faktiskt jag ska bara lära mig att sitta ner haha ;)

men sen finns de ju en tragisk sak med nema hennes bett de e skit synd om henne för hon får typ skit ont i munnen när man drar i hennes mun så jag försökte att inte dra och hade inte så korta tyglar i galoppen men ja jag vet inte riktigt varför dom har de bettet och hur hårt de tar på henne de kan nog sofie bättre än mig så om ni vill veta mer om de så fråga sofie ;)


men ja tyvärr fick jag inga bra bilder men de ska jag ta nästa gång <3

//julia<3 

Av sofie julia - 20 oktober 2011 17:25

hej hej!

kollar på tv nu är så sjuuuukt trött :/ har haft en lång dag och jag känner att både jag,olivia  och josefine va riktigt trötta idag för jag har varit så jäkla flummig hela dagen specielt på slöjden och maten hahaha sen vår sista lektion va de så jäkla kul vi hade gympa och de ända vi gjorde va att skratta asså ni skulle set man kunde inte andas så mkt skrattade ;)

men ja så nu är jag lite trött ;)

har tyvärr lite läxa till imorgon 3 st faktiskt ;) men de gör jag ikväll de värsta av läxorna är iallafall över :)

 

men ja ni får ha de toppen bra ni får ett inlägg om ridningen sen för jag han inte skriva de igår<3

  

//julia<3

Ovido - Quiz & Flashcards